We zijn zogezegd met ons allen Meiland-moe, maar de kijkcijfers van Chateau Mailend En Route bewijst het tegendeel. En daar worden nu vragen bij gesteld…
Ook nu weer blijven de kijkcijfers overeind. En dat terwijl al meermaals werd aangekondigd dat de Meilandjes over hun hoogtepunt heen waren en dat heel Nederland ‘Meiland-moe’ was. Waarom blijven de Meilandjes toch zo succesvol?
Angela de Jong begrijpt er niets meer van. De opiniediva van het AD is één van de strengste criticasters van de Meilandjes, maar ook voor haar blijft het een raadsel waarom de tv-familie zo goed blijft scoren. De Jong haalt opnieuw zwaar uit naar Martien Meiland en de rest van het gezin. De reden is duidelijk…
Chateau Meiland En Route scoort opnieuw bijzonder goed en hoort bij de best bekeken programma’s van SBS 6. En dat terwijl zoveel mensen de Meilandjes niet leuk meer blijken te vinden. Maar klopt dat beeld wel?
Angela de Jong begrijpt er niets meer van, geeft ze zelf toe in haar column voor het AD: “Het maakt niet uit dat het wekelijkse toneelstukje in de camper niet te harden is.” De Meilandjes blijven hun gekende recept toepassen…
“Gillen, schreeuwen, chemisch toilet legen, wijnen en nog harder gillen dat het zo nat en koud is – ooit vond ik het geweldig, nu is het allang niet meer authentiek en geloofwaardig”, klinkt het bij de grootste Meilandjes-criticus. Toch is één ding duidelijk…
“De Meilandjes doen zelf ook geen enkele poging om nog origineel te zijn”, voegt Angela de Jong daaraan toe. Hebben ze het opgegeven om eens iets anders te doen? De kijker lijkt er alvast niet van wakker te liggen. Daarover is de columniste duidelijk…
De columniste geeft toe dat het tv-fenomeen al tig maal is doodverklaard, ook door haarzelf, ‘maar het tegenovergestelde is waar’, moet Angela de Jong eerlijk bekennen. De Meilandjes blijven maar verbazen door telkens opnieuw meer dan een miljoen kijkers te lokken naar hun ‘gegil en geschreeuw’.