De alarmfase lijkt bij de Meilandjes van ‘code rosé’ naar ‘code rood’ gesprongen zijn. Zeker nu er enkele bedroevende cijfers naar buiten kwamen…

De populaire tv-familie zou enorm geschrokken zijn van recente cijfers die online gelekt zijn, dat is alvast wat Tina Nijkamp beweert op haar Instagram Stories. Wat is er aan de hand?

De fans van de familie Meiland lijken nog niet hun weg gevonden te hebben naar ‘Chateau Meiland: En Route’ waarbij de Meilandjes gaan kamperen. En nu de kijkcijfers bekend zijn, blijken die pijnlijk laag te zijn… Tina Nijkamp formuleert het als volgt…

“Vorig seizoen nog 1,2 miljoen kijkers, nu maar 655 duizend kijkers voor de En Route-variant”, schrijft de kijkcijferanaliste op haar Instagram Stories. Hoe reageren de Meilandjes zelf?

“Voor de Meilandjes zijn de kijkcijfers vandaag toch flink schrikken. Oef”, voegt Tina Nijkamp eraan toe. Volgens Mediacourant is de kijkcijferval ‘echt dramatisch’, al zijn er volgens Nijkamp ook verzachtende omstandigheden…

“Sterke concurrentie ook met finaleweek De Slimste en B&B Vol Liefde. In de commerciële doelgroep 25 tot 54 jaar wel een nette 18,7 procent marktaandeel”, voegt Tina Nijkamp eraan toe dat de Meilandjes zich zeker nog kunnen herpakken. En dan trekken we ook een vergelijking naar de start van het vorige tv-seizoen…

Ook toen gingen de Meilandjes moeizaam van start en werd er eveneens gewag gemaakt dat er een zekere ‘moeheid’ optrad bij de kijkers, maar uiteindelijk herpakte de populaire tv-familie zich met kijkcijfers van vlotjes boven het miljoen. Voor herhaling vatbaar voor ‘Chateau Meiland: En Route’?

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van show24.nl

By Iléana Durodin

Gebeten door de taalmicrobe op erg jonge leeftijd. Nooit meer van genezen. Later zou ik ook mijn hogere studies wijden aan de taalkunde en koos ik er ook voor van ‘het woord’ mijn beroep te maken. Schrijven, corrigeren en vertalen zijn de drie vakgebieden waardoor ik ook op professioneel gebied met taal bezig kan blijven.